Wie zijn wij?
Anders kijken naar werkThomas Slotboom
Oprichter, trainer, adviseur, spreker
Een zeer gedreven man met oog op de toekomst en persoonlijkheid.
Door zijn 10+ jaar recruitment en marketingervaring en slimme manier van denken, helpt hij graag mensen en organisaties vooruit. Dit doet hij op eigentijdse/wijze en enthousiaste manier dat hem typeert volgens zijn zakenrelaties.
Ibrahim Pasvan
Video trainer
Een bestuurskundige met ervaring in de nonprofit sector en overheidsorganisaties.
Hij heeft een sociale en vooruitstrevende aanpak in zijn manier van werken en is naast een family guy ook een bedreven optimist
Video | Training | Recruitment
Waarom videomarketing
De gedachte van Anders Kijken naar werk en het initiëren van SollVision is ontstaan vanuit de visie dat arbeid en werken steeds persoonlijker wordt, mensen doen zaken met mensen.
In in deze economische hoogstaande tijd is de mens veel meer bezig met zijn/haar gevoel en berusten (koop)beslissingen veelal op gevoel en intuïtie.
Daarmee is het alleen trots presenteren van je “Wat” is duidelijk ingehaald en ondergeschikt geraakt door een andere invulling, zoals het “Hoe” en het “Waarom”.
“Maar waar ga ik het over hebben”; “Wie zit er nu op mij te wachten”; “Kan ik niet beter een acteur inhuren?”, zomaar een greep uit de vragen die vaak in eerste instantie bij ons belanden.
Een groot gedeelte van deze vragen is onwetendheid en onkunde; het antwoord ligt in het maken van een vertaalslag naar dit “Hoe” en “Waarom” die leiden naar het maken van een authentieke video. En dat is nou precies waar onze expertise ligt; het aanreiken van handvatten om deze vertaalslag te maken en jou en/ of jouw personeel te trainen en te begeleiden naar een eigen persoonlijkheid op Beeld en Tekst.
Waarom videorecruitment?
SollVision staat voor anders kijken naar werk en met plezier naar je werk gaan. Werk is veranderd, dus ook de manier van solliciteren beweegt mee.
In de afgelopen 20-30-40 jaar werd door een werkgever vooral gefocust op wat een kandidaat aan ervaring en kennis had en minder op wie hij of zij als persoon is. De “wat je kon”, was belangrijker dan “wie je was”.
Vandaag de dag laat zien dat deze focus verbogen is naar een andere kijk op zaken. Het is al onweerlegbaar bewezen dat medewerkers die op hun plek zitten en plezier in hun werk en omgeving hebben béter functioneren. Zij zullen minder snel uitstromen of uitvallen en zijn al met al gelukkiger in hun werk.
Waar vroeger huisje-boompje-beestje-vastigheid de meest gewenste vorm om na te streven was, is dit nastreven veranderd naar een andere vorm, met overwegingen zoals “hoeveel voldoening haal ik uit mijn werk”, “zijn er voldoende groei- en ontwikkelmogelijkheden”, “heb ik leuke collega’s en denkt de manager naast omzet en productie ook aan mij als mens”?
Wij realiseren dat wij niet iets nieuws vertellen; veel medewerker en werkgevers hebben wel gemerkt dat het lastig is een leuke baan of de juiste medewerkers te vinden, en dit wordt alleen maar moeilijker in een polariserende samenleving.
Een van de langetermijnoplossingen is om bij het werving- en selectieproces de nadruk te leggen op de “Wie”, dan op het “Wat”.